• Persoonlijk advies
  • Bezorging & Montage
  • Online shop & Winkel

9.8WebwinkelKeur score

PROEFZITTEN? ➠ BEZOEK DE SHOWROOM

PROEFZITTEN? ➠ BEZOEK DE SHOWROOM


Retourneren & klachten

Retourneren

Bij de Zitfabriek vinden wij het erg belangrijk dat jouw winkelervaring bij ons zo soepel mogelijk verloopt. Wij streven er dan ook naar om jou op enthousiaste wijze te voorzien van onze kwaliteitsproducten, zodat jij hier zo lang mogelijk plezier van hebt. Toch gaan er wel eens dingen niet helemaal zoals gepland. Als er iets mis is gegaan tijdens het proces, of als er iets ontbreekt aan het artikel dat je van ons hebt ontvangen, staan wij voor je klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wil je een artikel retourneren? Neem dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, contact met ons op via [email protected]. Gaat het om een fout of een defect, dan willen wij je vragen foto's te maken waarop dit duidelijk zichtbaar is en deze in de bijlage van de e-mail mee te sturen.

Je hebt als klant bij de Zitfabriek het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na het aanmelden van de annulering vragen wij je om het product binnen 14 dagen naar ons retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de verzendkosten gecrediteerd. Alleen de kosten voor retour vanaf je bezorgadres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, mag het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons retour worden gestuurd. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn bij aankomst in ons magazijn, dan is het mogelijk dat wij deze waardevermindering van het product doorberekenen. Behandel het product dus altijd met de nodige zorg.


Let op! We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

We willen je vragen om altijd “Retour artikel + ordernummer” op de verpakking te noteren, zodat misverstanden voorkomen kunnen worden op onze retourafdeling. We nemen in alle gevallen contact met je op om de wijze van retournering te bespreken. Wij vragen je daarom geen producten zonder aanmelding naar ons retour te sturen.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Dit doe je door het product in te pakken en zelf online een label aan te maken bij DHL of PostNL. Vervolgens kun je het pakket inleveren bij een DHL/PostNL-punt bij jou in de buurt. Het vaste retouradres: Zitfabriek | Torenallee 60-02 | 5617 BD Eindhoven).
  • Grote artikelen, zoals fauteuils, banken, eettafels, salontafels, kasten, en bijzettafels en andere breekbare producten komen wij in de meeste gevallen bij je thuis ophalen. Daarover wordt uiteraard gecommuniceerd. 

Samengestelde producten (op maat gemaakt)
Samengestelde producten zijn uniek en worden speciaal voor de klant op maat gemaakt. Daarom kunnen we op maat gemaakte producten onder geen enkele omstandigheid omruilen of terugbetalen, tenzij het product een fabrieksfout bezit. Twijfel je hierover? Neem gerust contact met ons op.

Restitutie
We geven geen restitutie als je geen reden opgeeft voor het retourneren van een artikel of het terugstuurt zonder eerst contact op te nemen. Restitutie voor een geretourneerd artikel wordt uitgevoerd met de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Garantie
Op bij de Zitfabriek aangeschafte producten is een garantieregeling van toepassing. De door de Zitfabriek te leveren producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs kunnen worden gesteld en waarvoor zij bij normaal gebruik zijn bestemd. Als garantietermijn voor geleverde producten geldt de termijn, die door de betrokken producent of leverancier van de Zitfabriek wordt gegarandeerd. Uitzonderdering op deze regel is onderstaande bij het aankopen van demo/showroommodellen of reeds gebruikte meubels. Per product wordt kenbaar gemaakt of dit een nieuw of tweede kans product is. Een tweede kans product kan een showroommodel of eerder geretourneerd artikel zijn. Daarbij kan sprake zijn van schade of gebruikssporen. Dit wordt duidelijk kenbaar gemaakt in de Zitfabriek-webshop. Op tweede kans producten wordt geen garantie gegeven, iets wat ten aller tijde vermeld zal worden op de productpagina's. Indien de klant van mening is dat andere schade op het product zichtbaar is (bijvoorbeeld door transport) dan zal de klant hier binnen 48 uur na levering contact over opnemen met de Zitfabriek. Partijen zullen dan in goed overleg naar een oplossing zoeken. Meer informatie over de garantieregeling is te lezen in onze algemene voorwaarden.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via deze link. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is genomen, dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

Zitfabriek / Bekijk - Reviews @ WebwinkelKeur